sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Wien katsastettu !

jeah ! Nyt on jo Itävallassakin käyty. Jees reissu oli, tuli turisteiltua ihan reilusti. ja syöpöteltyä kaikkee hyvää.. hups ! Syötiin erilaisia kakkuja ja ohoh kun osas olla hyvää : )) Nähtiin hienoja rakennuksia ja käytiin Schönbrunnin palatsissa. Siel oli itse palatsin sisältä kierrosta ja sitte ulkona oli toinen rakennus jossa käytiin sekä labyrtintti jossa haahuiltiin ! Se oli se meitin pääkohde sinä päivänä. Oli kyllä hauskaa ja vaikuttavaa : ) Sitten käytiin myös parissa museossa, esim. arkkitehtuuri ja design. Nekin oli ihan mielenkiintosia. Ostoksia ei paljon tehty, kun raha meni enimmäkseen matkustukseen, asumiseen ja varsinkin ruokaan.

Mutta ! Löysin sattuman kaupalla (oon ihan onnesta soikeena, koska mulle ei _ikinä_ käy mitän tällästä !) sieltä museokorttelin kirjakaupasta Lissun ! Siis Liisan seikkailut ihmemaassa kirjan, enkuks JA se painos missä on Tove Janssonin kuvitus ! Se oli eka Lissu mitä oon lukenu ja oon halunnu sitä jo vaikka kuinka kauan... En oo suomesta sitä niinkään ettimällä ettiny, mut ajattelin et jos jos joskus hamassa tulevaisuudessa vois sattua eteen.. mut nyt löysin ! voi sitä onnentunnetta. Olin ihan siel kaupas: "TOITOITOI MUN ON PAKKO SAATAVA !!!! MAKSO MITÄ MAKSO !!" ja maksoinkin vaan 16.80€ : )) toinen olis ollu 19.80.. Mut alennus johtu siitä kun ne kansipaprut oli hiuka rytys.

 Matkalla kohti Wieniä junassa 
(ja sylissä uus laukku Brnoosta !)

Erään suklaapuodin ikkunasta... oivoi ;)  
(voin sanoo et niitä Mozartin kuulia, kuten Mozartia kaikessa muodossa, oli ihan joka nurkan takana ja edessä...)

 Albertina taidemuseon portaat.

 Ekan illan herkut... Erikoiskahvi lisämausteella ja bailey's tiramisu... oli ihan hyvää... ; )

 Lost in the Labyrinth

Scönbrunnin Palatsi. Tollanen koti olis ihan jees...

Mut reissu oli kyl hyvä. Itse en ihan niin hirveesti innostunu itse Itävallasta ja Wienistä, kyllä tää Brno on enemmän mun makuun.. Vaikka hyviä puolia Wienissäkin oli. Mut kyllä oli ihana palata Brnoohon ja tänne hostelliin. Melkein tuntu et olis tullu kotiin.
Mutta huomenna siis jatkuu taas työt ja loma on ohi. Mutta kyllä ihan mielelläni töihinkin menen : )
Tuntuu et mulla on vaikka mitä postausideoita, mutta jotenkin.. en tiiä sitten. Katotaan jos jaksais toteuttaa jotain erilaista postausta.. : )
Vielä 3 viikkoa Tsekeissä ja sitten ollaankin taas Suomen maalla. Tavallaan odotan kyllä kotiinpaluuta, mutta toisaalta viihdyn tosi hyvin täälläkin.. : ) Onneks tää ei oo viel ohi.
Biisi jota olen tässä _muutaman_ päivän kuunnellu...
ps. en kestä kun toi on niin ihana toi Justinin ääni täs biisi.. aaa : DD<3

Ei kommentteja: