lauantai 22. lokakuuta 2011

Ahoj !

Jepsansaa. Nyt ollaan oltu viikko jo täällä Tsekkilandiassa ja olen tykännyt !
Oon kerenny kahvitteleen ihania erikoiskahveja, käynny pubissa pomon ja pomon pojan kanssa, tutustunut pubiin joka soittaa joskus suomalaista metallimusaa, shoppailu ihania juttuja (esim. ihan mahtavia koruja !), syönny hyviä ruokia, löytänyt ihanien rahkaherkkujen luo joidenka makuin löytyy kirsikka(!), opetellut kulkemaan trameilla, käynnyt töissä, tutustunut moniin uusiin ihmisiin; niin suomalaisiin kuin tsekkiläisiinkiin... Ja vielä neljä viikkoa olis aikomuksena kokea uusia juttuja. : ))

Tääl on kyl ihan mahtavia tyyppejä ja tää kaupunki (Brno) on tosi kiva ja tyksin oikeesti. Tällä viikolla työt on ollu enimmäkseen tutustumista ja sivusta katselua. Ja siis sitä se tulee enimmäkseen olemaan. Kielimuuri on esimerkiksi yks onkelma.
Esim. olin valokuvaajana (se on se yks mun päätyö) yhdessä koulukurssissa tai sellasessa, jossa nuoret tuli sinne mun työpaikalle tekemään radio-ohjelmaa ja tutustumaan radiotyöhön, ja niille nuorille sanottiin et mulle voi jutella enkuks, kun en tsekkiä osaa, mutta: kukaan ei kukaan suostunu puhuu mulle mitän.
Ja kun kysyin et osaako joku puhua enkkua, kaikki vaan pudisteli päätä... mut kuulemma nää osaa jotkut kyl enkkua, mut ne on liian ujoja käyttääkseen sitä... et yritä siinä sitten tutustua. : <
mut onneks filmiryhmässä on pari jotka suostu mulle puhuun enkkua : ) Mut no jooooo.

Ens viikolla olis tarkotus mennä Wieniin käymään pariks yöks.. Täältä pääsee helposti bussilla ja junalla sinne, eikä maksa maltaita, ni miksei sitä mahdollisuutta kerran käyttäs. Ja torstai ja perjantai on meillä vapaita, kun tääl on joku loma... Kelpaa mulle ! : )

Mut eihän siinä. Laitan pari kuvaa tähän loppuun ettei tuu ihan liian tekstipainotteista postausta !


Palaillaaaaan !

Ei kommentteja: